Fra ble til phd – med teknologiforståelse

On 28. februar 2021, in Skole 2.0, by Mads Bo-Kristensen

Danske Universiteter og Professionshøjskoler har udgivet rapport med anbefalinger (jan 2021) Gap-analyse af teknologiforståelse i det danske uddannelsessystem fra grundskole til ungdomsuddannelser

Analysen og dens tema blev diskuteret på fire timers høringskonference 5. februar. Ole Sejer Iversen gav et vue over analysens formål, konklusioner og anbefalinger til den danske uddannelsesverden (pva. Universiteter og professionshøjskoler).  Han leverede bl.a. en krystalklar definition af og vision for den nye faglighed og dens progression fra barn til voksen (fra ble til ph.d., som han siger)  i det danske uddannelsessystem.

Har du 20 min, så se  Oles oplæg. Hele konferencen blev optaget. Oles indlæg starter her:

https://youtu.be/h0lDy2dimZQ?t=602

 

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *