Erfaringer 2020-24 i fire temahæfter

On 12. juli 2024, in FabLab@SchoolDK, by Mads Bo-Kristensen

Udvalgte materialer og erfaringer fra indsatsen Teknologiforståelse gennem design og fabrikation formidles gennem fire temahæfter

I Vejle Kommune har 5000 børn har i perioden 2020-24 haft glæde af indsatsen Teknologiforståelse gennem design og fabrikation. Skolerne i kommunen har i perioden uddannet 40 pionerer i teknologiforståelse. Pionererne har tilsammen uddannet 200 kolleger på egne skoler. 30 ledere har været en del af indsatsen.

En pioner kan betjene digitale teknologier og tilrettelægge, gennemføre og evaluere undervisning, hvor elever udvikler teknologiforståelse, praksisfaglige færdigheder og det  21. århundredes kompetencer (problemløsning, kommunikation og samarbejde, kreativitet og innovation, kritisk tænkning, digital mestring og digitalt medborgerskab).

Udvalgte materialer og erfaringer fra indsatsen formidles nu i fire temahæfter. Temahæfterne indgår i indsatsens endelige evaluering.

  • Temahæfte 1  Fælles retning for teknologiforståelse gennem design og fabrikation.
  • Temahæfte 2  Pioner for teknologiforståelse gennem design og fabrikation
  • Temahæfte 3  Undervisning i teknologiforståelse gennem design og fabrikation
  • Temahæfte 4  Praksisfaglig med teknologiforståelse gennem design og fabrikation

Hent de fire temahæfter her: Temahæfter Arkiv – FabLabatSchooldk

 

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *